بازدید 16735
دویست و بیست و یکمین روز از جنگ غزه

بسیج گسترده ارتش اسرائیل برای حمله تمام عیار به رفح/ نبرد سنگین مبارزان مقاومت در محور رفح در جنوب غزه

جنگ غزه در شرایطی وارد دویست و بیست و یکمین روز خود شده است که پس از پایان توافق آتش بس بین حماس و اسرائیل، حملات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه آغاز شده و همچنان ادامه دارد و دورنمای مشخصی برای پایان جنگ وجود ندارد.
کد خبر: ۱۲۳۷۳۰۷
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۵ 14 May 2024

بسیج گسترده ارتش اسرائیل برای حمله تمام عیار به رفح

بین الملل تابناک: جنگ غزه در شرایطی وارد دویست و بیست و یکمین روز خود شده است که پس از پایان توافق آتش بس بین حماس و اسرائیل، حملات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه آغاز شده و همچنان ادامه دارد و دورنمای مشخصی برای پایان جنگ وجود ندارد.

رسانه‌های صهیونیستی: ۲۴ اسرائیلی در درگیری با حزب الله کشته شدند
۱۴۰۳/۰۲/۲۵ - ۲۳:۴۶

-رسانه‌های رژیم صهیونیستی شامگاه سه‌شنبه اعتراف دادند که از ابتدای جنگ دست کم ۲۴ اسرائیلی در شمال سرزمین‌های اشغالی و با آتش حزب‌الله لبنان کشته شده‌اند.

 یک چهارم از نظامیان رژیم صهیونیستی از ابتدای ماه آوریل (اسفند/ فروردین) به‌بعد کشته شدند.

براساس گزارش این رسانه‌ها، پس از سخنرانی اخیر سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله درگیری‌ها در شمال اسرائیل تشدید شده و امروز بهای سنگین آن را دیدیم.

این رسانه‌ها اضافه کردند: حزب‌الله به‌دنبال آن است که شرایط کنونی در مرزهای شمالی را در راستای توقف جنگ در غزه حفظ کند.

روسیه و مصر حملات اسرائیل به رفح را غیرقابل قبول دانستند
۱۴۰۳/۰۲/۲۵ - ۲۳:۱۸

وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه ای اعلام کرد که میخائیل بوگدانوف، نماینده ریاست جمهوری روسیه در امور خاورمیانه و کشورهای آفریقایی و نازیه النگاری سفیر مصر در مسکو بر غیرقابل قبول بودن عملیات نظامی اسرائیل در شهر رفح غزه تاکید کردند.

به گزارش "تاس", در این بیانیه آمده است: در این دیدار توجه عمده بر وضعیت جنگ فلسطین و اسرائیل در غزه متمرکز بود. طرفین همچنین بر غیرقابل قبول بودن عملیات نظامی اسرائیل در شهر پرجمعیت فلسطینی رفح در جنوب نوار غزه تاکید کردند.

وزارت خارجه روسیه افزود: دو مقام روس و مصری بر ضرورت آتش بس فوری در منطقه تحت محاصره فلسطین و کمک های بشردوستانه پایدار به مردم این منطقه تاکید کردند. تنها راه دستیابی به صلح پایدار در خاورمیانه از طریق ایجاد یک کشور مستقل فلسطینی بر اساس فرمول دو کشوری و مطابق با مبانی عمومی شناخته شده حقوق بین الملل است.

بورل : مردم غزه هر روز با مرگ، گرسنگی و رنج غیرقابل تصور روبه رو هستند
۱۴۰۳/۰۲/۲۵ - ۲۲:۳۵

جوسپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، در حالی که در کالیفرنیای آمریکا حضور دارد، روز سه شنبه بار دیگر بشدت از حملات نظامی اسرائیل انتقاد کرد و گفت که فلسطینی‌ها در غزه «در حال مرگ، گرسنگی و رنج در سطح غیرقابل تصور» هستند و این یک «فاجعه ساخت انسان» است.

به گزارش "الجزیره انگلیسی", بورل در سخنرانی خود در دانشگاه استنفورد گفت: "من خستگی خاصی در جستجوی آمریکا برای یافتن راه حل می بینم. "

بورل ادامه داد: ما در تلاش هستیم تا با مردم عرب ارتباط برقرار کنیم تا اعراب و اروپایی ها، راه کار دو کشوری را به واقعیت تبدیل کنند.»

دبیرکل سازمان ملل: تشدید فعالیت نظامی اسرائیل در رفح وحشتناک است
۱۴۰۳/۰۲/۲۵ - ۲۲:۱۱

استفان دوجاریک، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد روز سه شنبه به وقت محلی به خبرنگاران گفت:دبیرکل سازمان ملل از تشدید فعالیت های نظامی در رفح و اطراف آن توسط نیروهای دفاعی اسرائیل وحشت زده است.

او تصریح کرد: «این تحولات بیشتر مانع امدادرسانی بشردوستانه شده و وضعیت وخیم‌ را بدتر می‌کند. در عین حال، حماس به شلیک بی رویه راکت ادامه می دهد.»

سخنگوی سازمان ملل ادامه داد: «غیرنظامیان باید همیشه در رفح و مناطق دیگر غزه مورد احترام و محافظت قرار گیرند. برای مردم غزه، هیچ جا امن نیست.»

دوجاریک تاکید کرد: «دبیرکل سازمان ملل بر درخواست فوری خود برای آتش بس فوری بشردوستانه و آزادی همه گروگان ها تاکید می کند. او خواستار بازگشایی فوری گذرگاه رفح است و ما باید دسترسی بشردوستانه بلامانع به سراسر غزه داشته باشیم.»

شلیک ۱۰ موشک از لبنان به جبل‌الشیخ
۱۴۰۳/۰۲/۲۵ - ۱۸:۳۵

منابع صهیونیستی از شلیک ۱۰ فروند موشک از خاک لبنان به منطقه اشغالی جبل‌الشیخ خبر دادند.

 رسانه‌های صهیونیستی گزارش دادند که ۱۰ فروند موشک از خاک لبنان به سمت منطقه اشغالی جبل الشیخ واقع در سوریه شلیک شد.

خبرنگار المیادین نیز گزارش داد که حزب‌الله لبنان مقر فرماندهی ارتش اشغالگر صهیونیستی در پادگان «عرعر» در جولان اشغالی را هدف قرار داد.

ساعاتی پیش نیز مقاومت لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد: مبارزان مقاومت در راستای حمایت از ملت پایدار فلسطین در غزه و پشتیبانی از مقاومت جسور و بعد از رصد یک بالون جاسوسی بر فراز شهرک «ادمیت» با سه موشک پایگاهی را که این بالون از آنجا به پرواز درآمد و تیمی را که آن را کنترل می‌کردند، هدف قرار دادند که منجر به سقوط آن و کشته و زخمی شدن این افراد شد.

 سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی به هدف قرار گرفتن این بالون جاسوسی و سقوط آن در لبنان اذعان کرد.

به گفته منابع در حمله به شهرک «ادمیت» در منطقه الجلیل غربی یک سرباز صهیونیست کشته و تعدادی زخمی شدند.

از سوی دیگر موشک‌هایی از جنوب لبنان به سمت پایگاه المالکیه در شمال اراضی اشغالی شلیک شد.

همچنین موشک‌های ضد زرهی ۲ ساختمان در شهرک متولا را هدف قرار دادند.

بن‌گویر: باید از ورود کمک‌ها به غزه ممانعت کرد
۱۴۰۳/۰۲/۲۵ - ۱۷:۴۳

وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی خواستار ممانعت از ورود کمک‌ها به نوار غزه شد.

 ایتامار بن‌گویر، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در اظهاراتی گفت که تا زمان بازگرداندن اسرای اسرائیلی از غزه، باید از ورود کمک‌ها به این باریکه ممانعت کرد.

طبق گزارش العربیه، بن‌گویر خاطرنشان کرد: شهرک‌سازی در غزه و تشویق به مهاجرت داوطلبانه از این منطقه عدم تکرار حوادث هفتم اکتبر گذشته را تضمین می‌کند.

نیویورک‌تایمز: ژنرال‌های اسرائیلی از بی‌برنامگی نتانیاهو مستأصل شده‌اند
۱۴۰۳/۰۲/۲۵ - ۱۷:۱۱

به دلیل عدم ارائه یک طرح منسجم از سوی رژیم صهیونیستی برای کنترل غزه، نظامیان صهیونیست حالا در نقاطی با حماس می‌جنگند که در اوایل جنگ - به باور خود - مقاومت فلسطین را در آنجا شکست داده بودند.

 روزنامه آمریکایی گزارش داد مقامات نظامی رژیم صهیونیستی از بی‌برنامگی کابینه جنگی و عدم حصول توافق آتش‌بس مستأصل شده‌اند، زیرا فقدان طرحی منسجم و عملی برای آینده غزه باعث شده نظامیان صهیونیست بار دیگر مجبور به مبارزه با نیروهای حماس در شمال غزه باشند، منطقه‌ای که در ماه‌های ابتدایی آغاز جنگ به گفته صهیونیست‌ها «پاک‌سازی» شده بود.

پیش‌تر نیز گزارش شده بود که گرچه نظامیان صهیونیست از شمال وارد غزه شده و به تعبیر خود نیروهای حماس و فلسطینیان را به جنوب راندند و کنترل این مناطق را به دست گرفتند، اما به دلیل کمبود نیرو در ارتش رژیم صهیونیستی، نظامیان صهیونیست ناچار به ترک مواضع خود شدند و نیروهای حماس هم دوباره در این مناطق جان گرفتند.

اکنون با ورود جنگ غزه به هشتمین ماه خود، نظامیان صهیونیست دوباره باید در نواحی شمالی با حماس درگیر شوند و در وضعیتی که آینده روشنی برای مذاکرات آتش‌بس دیده نمی‌شود، سربازان ارتش رژیم اشغالگر در خطر مضاعفی قرار دارند.

رژیم صهیونیستی بارها اعلام کرده که ازبین‌بردن حماس را یکی از اهداف اصلی خود در این جنگ می‌داند، اما تا امروز نتوانسته طرحی جامع برای اداره غزه پس از جنگ ارائه کند، مسئله‌ای که حتی حامی اصلی این رژیم، یعنی ایالات متحده را هم مستأصل کرده است.

۲ مقام صهیونیست که نخواستند نامشان فاش شود، به نیویورک‌تایمز گفتند برخی ژنرال‌های ارتش و اعضای کابینه جنگی رژیم صهیونیستی از «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم و ناتوانی او در ارائه طرحی برای اداره غزه بدون حماس خسته شده‌اند.

حزب‌الله لبنان بالون جاسوسی رژیم صهیونیستی را ساقط کرد
۱۴۰۳/۰۲/۲۵ - ۱۶:۲۱

مقاومت لبنان اعلام کرد بالون جاسوسی دشمن صهیونیستی را در مرزهای لبنان و اراضی اشغالی سرنگون کرد.

 مقاومت لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد: مبارزان مقاومت در راستای حمایت از ملت پایدار فلسطین در غزه و پشتیبانی از مقاومت جسور و بعد از رصد یک بالون جاسوسی بر فراز شهرک «ادمیت» با سه موشک پایگاهی را که این بالون از آنجا به پرواز درآمد و تیمی را که آن را کنترل می‌کردند، هدف قرار دادند که منجر به سقوط آن و کشته و زخمی شدن این افراد شد.

طبق گزارش المیادین، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی به هدف قرار گرفتن این بالون جاسوسی و سقوط آن در لبنان اذعان کرد.

به گفته منابع در حمله به شهرک «ادمیت» در منطقه الجلیل غربی یک سرباز صهیونیست کشته و تعدادی زخمی شدند.

از سوی دیگر موشک‌هایی از جنوب لبنان به سمت پایگاه المالکیه در شمال اراضی اشغالی شلیک شد.

همچنین موشک‌های ضد زرهی ۲ ساختمان در شهرک متولا را هدف قرار دادند.

حزب‌الله لبنان: پهپادهای ما می‌توانند به آن سوی حیفا هم برسند
۱۴۰۳/۰۲/۲۵ - ۱۴:۲۲

عضو شورای مرکزی حزب‌الله لبنان با اشاره به توان پهپادهای مقاومت لبنان در هدف قرار دادن حیفا و آن سوی آن، تاکید کرد که شهرک‌نشین‌ها قبل از توقف جنگ غزه به شمال اراضی اشغالی باز نمی‌گردند.

 «نبیل قاووق» عضو شورای مرکزی حزب‌الله لبنان در مراسم بزرگداشت یکی از نیروهای حزب‌الله در منطقه «صیر» غربی اظهار کرد: تشدید فشارها نشان‌دهنده موفقیت استراتژی مقاومت است.

قاووق با تاکید بر اینکه شهرک‌نشین‌های صهیونیست قبل از توقف جنگ علیه غزه به شمال فلسطین اشغالی باز نخواهند گشت، گفت: پاسخ قدرتمند و سریع مقاومت به هدف قرار دادن غیرنظامیان، زمین را زیر پای صهیونیست‌ها به آتش کشید.

این عضو شورای مرکزی حزب‌الله لبنان افزود: اسرائیل برای نشست‌های سران کشورهای عربی هیچ اعتباری قائل نبوده و آنها را حساب نمی‌کند اما روی مقاومت هزاران حساب باز می‌کند، دشمن اسرائیلی اذعان کرد که موشک‌های گنبد آهنین و جنگنده اف ۱۶ در رهگیری پهپادهای مقاومت در لبنان ناکام بودند و این پهپادها به اهداف خود اصابت کردند.

او تاکید کرد: پهپادهای مقاومت اسلامی لبنان می‌توانند به شمال فلسطین اشغالی، عکا و آن سوی عکا، حیفا و آن سوی آن برسند و مقاومت ثابت کرده که از پس به چالش کشیدن برمی‌آید و موفق شد معادلات و اصول اسرائیل را در مقابل دیدگان جهان با صدا و تصویر در هم بشکند.

قاووق اضافه کرد: دشمن اسرائیلی که در میدان و در برهم زدن معادلات ناتوان است، با این پاسخ قدرتمند مقاومت مواجه شد که جواب تنش، تنش، جواب تخریب، تخریب و پاسخ توسعه حملات همان توسعه حملات است و طرف آغازگر ظالم است.

این عضو حزب‌الله لبنان تصریح کرد: آمریکا و اسرائیل در مورد اهداف خود اتفاق‌نظر داشته اما درباره شیوه کار با یکدیگر اختلاف‌نظر دارند.

او در پایان نیز با تاکید بر اینکه تمام نهادهای بین‌المللی در آزمون جنگ نسل‌کشی در غزه رد شدند، گفت: حمله رژیم صهیونیستی به بن‌بست رسیده و این رژیم دچار شکست استراتژیکی شده و نشانه آن هم بازگشت درگیری در غزه به همان خانه اول است.

نبرد سنگین مقاومت در محور رفح در جنوب نوار غزه
۱۴۰۳/۰۲/۲۵ - ۱۴:۲۱

گردان‌های القسام امروز سه شنبه اعلام کرد که با بمب‌های از نوع «شواظ» یک نفربر و یک تانک ارتش رژیم صهیونیستی را در منطقه حی السلام در شرق رفح هدف قرار داد.

این گردان ها همچنین در حملاتی راکتی نیروهای اشغالگر مستقر در داخل گذرگاه رفح را هدف قرار دادند.

خبرنگار المیادین هم از نبرد سنگین رو در رو میان مبارزان فلسطینی و نیروهای اشغالگر در شرق رفح خبر داد.

گردان‌های القسام ضمن تایید حملات قبلی اعلام کرد که یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی را با راکت الیاسین ۱۰۵ منهدم کرده و سرنشینان آن را کشته یا زخمی کرده است.

رزمندگان مقاومت فلسطین از زمان یورش زمینی ارتش رژیم صهیونیستی به شرق شهر رفح شماری از نظامیان صهیونیست را کشته و ادوات نظامی آنها را منهدم کرده اند.

روزهای اخیر شاهد نبردهای سنگین بین رزمندگان مقاومت و نظامیان صهیونیست در اردوگاه جبالیا در شمال نوار غزه و محله های الزیتون و الصبره شهر غزه بوده است. در این نبردها نیز شماری از ادوات زرهی ارتش رژیم صهیونیستی منهدم و شماری از نظامیان این رژیم کشته و زخمی شده اند.

دوحه: مذاکرات تبادل اسرا در حالت رکود قرار دارد
۱۴۰۳/۰۲/۲۵ - ۱۴:۲۰

نخست وزیر قطر تاکید کرد مذاکرات تبادل اسرا میان رژیم صهیونیستی و جنبش حماس در حال حاضر دچار رکود شده است.

 محمد بن عبدالرحمان آل ثانی، نخست وزیر و وزیر خارجه قطر تاکید کرد: مذاکرات معامله تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل در حال حاضر در حالت رکود قرار دارد و عملیات اسرائیل در رفح مذاکرات آتش‌بس را به عقب بازگرداند.

به نقل از الجزیره، وی گفت: خطراتی نسبت به گسترش دامنه نزاع در منطقه وجود دارد. آتش بس در غزه و پایان دادن به جنایت‌هایی که در حق فلسطینی‌ها انجام می‌شود، لازم است. موضع طرف اسرائیلی درباره روش توقف جنگ واضح نیست. ما به تلاش و فشار برای رسیدن به توافق آتش بس ادامه خواهیم داد.

وی تأکید کرد: نمی‌خواهیم از ما به عنوان میانجی سوء استفاده شود. به همه توضیح دادیم که نقش ما محدود به میانجی‌گری است.

نخست وزیر قطر گفت: تا زمانی که نیاز به ارتباط وجود دارد نباید به پیش بینی درباره آینده حماس در قطر پرداخت. همه باید بر میانجیگری کنونی و توقف جنگ و آزادی اسرا متمرکز شوند.

نخست وزیر قطر گفت: صحبت درباره بازسازی نوار غزه هنوز زود است. بازسازی غزه ۴۰ الی ۵۰ میلیارد دلار هزینه دارد. تخریب‌هایی که در غزه شاهد آن هستیم تنها ۱۰ یا ۲۰ درصد از میزان واقعی تخریب را نشان می‌دهد.

اردوغان: بیش از ۱۰۰۰ عضو حماس در بیمارستان‌های ترکیه درمان می‌شوند
۱۴۰۳/۰۲/۲۵ - ۱۴:۱۹

رئیس‌جمهور ترکیه اعلام کرد بیش از ۱۰۰۰ عضو مقاومت فلسطینی حماس در خاک کشور او تحت درمان پزشکی قرار دارند.

 «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با «کریاکس میتسوتاکیس» نخست‌وزیر یونان در شهر آنکارا بیان داشت: «بیش از ۱۰۰۰ عضو گروه حماس هم‌اکنون در کشور من  و در بیمارستان‌های ما تحت درمان قرار دارند.»

به نوشته خبرگزاری آلمان، اردوغان بار دیگر از حماس به‌عنوان «سازمان مقاومت» یاد کرد که برای «محافظت از سرزمین و مردم خود» می‌جنگد. رئیس‌جمهور ترکیه به اینکه اعضای حماس کجا مجروح شده یا چطور وارد ترکیه شده‌اند، اشاره‌ای نکرد.

اردوغان و میتسوتاکیس هر دو از برقراری آتش‌بس در نوار غزه حمایت کردند، اما نخست‌وزیر یونان بدون در نظر گرفتن جنایات رژیم صهیونیستی، اظهاراتی در حمایت از «حق» ادعایی این رژیم در «دفاع از خود» مطرح و ادعا کرد که حامی به اصطلاح «راه‌حل ۲ دولتی» برای موضوع فلسطین است.

اردوغان، رژیم صهیونیستی را «دولت تروریست» توصیف کرد و از پشتیبانی‌های غرب از این رژیم انتقاد کرد.

بسیج گسترده ارتش اسرائیل برای حمله تمام عیار به رفح

شبکه خبری سی‌ان‌ان گزارش داد: به باور دولت واشنگتن، رژیم صهیونیستی آنقدر نیرو در شهر رفح متمرکز کرده که احتمال اجرای یک حمله زمینی تمام‌عیار را در روزهای آتی قوت می‌بخشد.

این رسانه آمریکایی گزارش داد: تعداد سربازانی که اسرائیل در رفح مستقر کرده، به مقداری رسیده که این می‌تواند در روزهای آتی حمله تمام‌عیار زمینی خود به این شهر را آغاز کند.

با این حال، با توجه‌ به درخواست «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا از رژیم صهیونیستی برای خودداری از حمله زمینی تمام‌عیار به رفح، سی‌ان‌ان گزارش داد کارشناسان آمریکایی نمی‌دانند آیا این حمله واقعا اتفاق خواهد افتاد یا نه، زیرا این کار به‌نوعی سرکشی در مقابل خواسته آمریکا خواهد بود.

همچنین بر اساس این گزارش، دولت آمریکا نگران این است که رژیم صهیونیستی هنوز هیچ طرح قابل‌قبولی برای وضعیت غزه پس از جنگ ندارد و در عین حال به دنبال دستیابی به اهداف خود در جنگ است.

یکی از منابع سی‌ان‌ان با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی از فلسطینیان خواسته رفح را تخلیه کنند، هشدار داد که این رژیم هنوز زیرساخت‌های لازم برای تامین غذا، نیازهای بهداشتی و سرپناه لازم برای فلسطینیان را تدارک ندیده است.

رژیم صهیونیستی با طرح این ادعا که رهبران حماس در رفح پنهان شده‌اند، حمله به این شهر را گامی اجتناب‌ناپذیر برای دستیابی به اهداف نظامی خود عنوان کرده است.

با این حال، «کرت کمبل» معاون وزارت خارجه آمریکا در روز دوشنبه علنی گفت، بر اساس ارزیابی‌های آمریکا، رژیم صهیونیستی نمی‌تواند در برابر حماس در غزه به «پیروزی کامل» دست یابد.

جامعه بین‌المللی نیز با حمله به رفح مخالف بوده و نتیجه آن را فاجعه‌ای انسانی برای فلسطینیان ساکن این شهر می‌داند. در هفت ماه گذشته رژیم صهیونیستی بخش اعظم باریکه غزه را تخریب کرده و بیش از یک میلیون فلسطینی در این شهر پناه گرفته‌اند.

رژیم صهیونیستی در حالی برای حمله تمام‌عیار به رفح تدارک می‌بیند که محاصره این شهر و اشغال گذرگاه مرزی رفح با مصر باعث شده چندین پزشک داوطلب از جمله ده پزشک آمریکایی در بیمارستانی در نزدیکی رفح گرفتار شوند. از سوی دیگر، از آنجا که رژیم صهیونیستی اجازه ارسال کمک‌های دارویی را به غزه نمی‌دهد، این پزشکان نمی‌توانند بیماران خود را درمان کنند.

به گزارش واشنگتن‌پست، این پزشکان قرار بود روز دوشنبه پس از دو هفته استقرار در بیمارستانی در خان یونس، از گذرگاه رفح وارد مصر شده و غزه را ترک کنند؛ اما حالا می‌گویند مشخص نیست چه زمانی بتوانند از مرز بگذرند. رژیم صهیونیستی از هفته گذشته کنترل گذرگاه مرزی رفح را به دست گرفته است؛ گذرگاهی که در ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه نقش مهمی داشت. این رژیم همچنین در روز دوشنبه یکی از کارکنان سازمان ملل متحد را که با خودروی حامل پرچم این نهاد بین‌المللی در مسیر بیمارستان بود، هدف قرار داد.

«مونیکا جانسستون» پزشک آمریکایی که داوطلبانه به غزه آمده، به واشنگتن‌پست گفت: «در حال حاضر در غزه گیر افتاده‌ایم. هیچ راه امنی به خارج (از غزه) نیست و هیچ محموله کمکی هم وارد نمی‌شود.»

مقام آمریکایی: ایده پیروزی کامل بر حماس غیر واقعی است

معاون وزیر خارجه آمریکا در اظهاراتی گفت که ایده و ادعای امکان پیروزی کامل رژیم صهیونیستی بر جنبش حماس غیر واقعی است.

به گزارش تارنمای پولیتیکو، کرت کمبل، معاون وزیر خارجه آمریکا، گفت: گاهی که ما از نزدیک به سخنان رهبران (رژیم) اسرائیل گوش می‌دهیم، آنها بیشتر درباره ایده نوعی پیروزی کامل و گسترده در میدان نبرد صحبت می‌کنند.

وی همچنین با بیان اینکه، من فکر نمی‌کنم که این احتمال پیروزی باشد که ما بخواهیم آن را باور کنیم، افزود: در حال حاضر بسیاری از کشورها تمایل دارند در این باره یک راه حل سیاسی ببینند که در آن حقوق فلسطینیان بیشتر رعایت شود.

اذعان ارتش رژیم صهیونیستی به زخمی شدن ۱۰ سربازش

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی به زخمی شدن ۱۰ سرباز در حمله حماس به منطقه گذرگاه رفح اذعان کرد.

خبرنگار نظامی رادیو ارتش رژیم صهیونیستی گزارش داد: حماس هر روز چندین بار خمپاره‌هایی را به نیروهای ما در منطقه گذرگاه‌ها و محور نتزاریم شلیک می‌کند. در روز دوشنبه مثل حادثه اخیر منطقه کرم ابوسالم که به کشته شدن چهار سرباز و زخمی شدن ۱۰ نفر دیگر منجر شده بود، حماس بار دیگر توانست حمله‌ای را به منطقه گذرگاه رفح انجام بدهد که منجر به زخمی شدن ۱۰ تن شد که حال سه تن از آن‌ها وخیم است.

روز یکشنبه، ارتش رژیم صهیونیستی نیز با انتشار بیانیه‌ای اعتراف کرد، در درگیری‌های ۲۴ ساعت گذشته در نوار غزه، ۵۰ تن از نیروهایش از سرباز و افسر زخمی شدند.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳۲
در انتظار بررسی: ۱۷
انتشار یافته: ۷۶
اسراٸیل هرگز از حمله به رفع دست نمی کشد،اگر چه حماس از بین نخواهد رفت ولی قدرتش را کاملا از دست خواهد داد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
چون نظر شما منعکس کننده واقعیت است، حقیقتا شایسته تشکر و قدردانی می باشد. ایکاش بقیه کاربران هم همچون جنابعالی، راقم کامنت های منطقی باشند و از بکار بردن عبارات سبک و سخیف پرهیز نمایتد
هنیه تو قطر چیکار میکنه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
شماها غیر این چیز دیگه ای بلد نیستید؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
منتظر اعزام شهادت طلبانی ست که در پویش حریفت منم میلیونی ثبت نااااام کردند‌
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
علی کریمی تو آمریکا چیکار میکنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
سوال رو با سوال جواب ندید لطفن . سوال شده و برای ما هم جالبه ، هنیه کجاس و چیکار میکنه ؟ و تاثیرش برای کمک به نردم فلسطین چیه ؟ سوال درستیه .
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
ناشناس ۱۶۳۹
علی کریمی یه فوتبالیست هست که ثروتش را خودش بدست آورده. فرمانده یا سرکرده ر کسی هم نیست پس هر جای دنیا که دلش بخواد میتونه بره نوش جونش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
۲۱:۲۳
درود بر تو
طرف یه گوشی دستش گرفته هی اینور اونور میره کامنت میزاره "هنیه کجاست"

بچه سوسکه داشت از دیوار بالا میرفت مامانش گفت وااای قربون دست و پای بلوریت برم

حکایت ایناست، 6 ماهه جنگ گذشته طرف جز این عبارت دو کلمه ایه "هنیه کجاست" چیز دیگه ای بلد نیست، اوج سواد و فهم شماها همینقدره ؟!
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
بی ادب
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
خب یه بار جواب بده هنیه کجاس . واقعن کجاس؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
اینا قطعا سوله نشین هستن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
چرا همین رو به اون رفیق بیکار و بیعار خودت نمیگی که یه گوشی دستش گرفته و هی کامنت میزاره: علی کریمی کجاست؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
خب سواد شما هم در همین قدر بوده که شب اول شیرینی پخش کردی الان نمیدونی جواب چی بدی..
ناشناس
| France |
۲۲:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
کامنتهای کلیشه ای و بی ارزش اینها جای خود دارد
البته خیلی از اینها در سایت حضور دارند

ولی باید از تابناک پرسید که چرا چرندیات اینها را میزاره ولی انتقادات منتقدین فرهیخته را حذف میکنه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
آره سواد تو خوبه و اون متخصص مغز که آدم عاقل با خوندن کامنتاش کهیر میزنه
یکی از دلایل ادامه جنگ این است که برخی از مقامات محور مقاومت گهگاهی خود را پیروز جنگ و اسرائیل را شکست خورده اعلام می کنند در نتیجه مقامات اسرائیل به ادامه جنگ ترغیب می شوند
پس حماس واقعا تو رفح هست که منجر به درگیری سنگین شده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
جان کلام را گفتی، مرحبا به شما
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
حماس 5 گردان دارد و هر یک در یک استان هستند. بالایی جبالیا است که هنوز در حال مبارزه است و آخری رفح است که او هم در حال مبارزه است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
اطلاعات اسرائیل دقیق هست و میدونه داره چیکار میکنه
غربگدایان در حسرت غربچرایان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
تابناک یه چیزی بگم ناراحت نمیشی؟باافتخار غربگدا،غربچرا هستم،ولی ساندیس خور نیستم!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
شرق گدایان در حسرت چریدن کنار شرق گدایان در غرب
مشعل کجاست؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
داره قبر نتانیاهو رو آماده می کنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
نخاله هم معلوم نیست کجا رفته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
جنگ کنترل از راه دور . خب نتیجش همینه ، ۴۰۰۰۰ تا زن و بچه کشته شدن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
خالد مشعل چندین سال است که عضو موثر حماس نیست. بدبختی ما ایرانی ها این است که امیدواریم اصلاح طلبان کاری برای این مملکت بکنند و اینها هم ده سال از دنیا عقب هستند. مثلا الان که از جنوب آفریقا تا شمال اروپا از فلسطین دفاع می کنند تازه براندازان ایرانی یک تنه از اسراییل دفاع می کنند
مغز براندازان هم اکنون
هر آنچه اسراییل در رفح انجام دهد مشروع است. متاسفانه تعدادی از دانشجویان دانشگاه های آمریکا که با سهمیه وارد دانشگاه شدن و ضریب هوشی پایینی دارن، از کودکانی حمایت میکنن که ممکنه در آینده عضوی از حماس شوند.

مغز براندازان همواره
دین من انسانیت است. آزادی بیان.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
احسنت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
متخصص بی مغز بیکار
هنیه کجاست؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
علی کریمیتون کجاست؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
16:40
علی کریمی چه ربطی به هنیه داره؟علی کریمی مسئولیتی در یک گروه نظامی داره که با جایی مشغول جنگیدنه؟؟؟ یه چیزی بگید با عقل سالم ما جور در بیاد.. حالا خودتون هیچ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
علی کریمی جایه که لیاقتشو داره تو ارزوشو
دیگه وقتشه تمامی "حریفت منم" ها اعزام بشن والا بین خودشونم دیگه هیچ اعتباری ندارن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
ما انقدر موشک داریم هر ده دقیقه توان شلیک ۱۰۰ هزار موشک دست پیدا کردیم خودتون نیاز نیست بریم دیگه اگه هم بریم مستقیم تل آویر نه غزه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
کیفیت در برابر کمیت ؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
متفکران اسرائیلی می‌دانند که اسرائیل نمی‌تواند بدون پرداخت حقوق فلسطینی ها بماند. پس از بین خواهد رفت. همچنین به خوبی می دانند که ایرانی ها حکومت آنها را ( و نه انسان های آنها را) از بین می برند
ناشناس
| France |
۲۲:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
افغانی

برو بخواب
عرفات در سال 1980، زمانی که اسرائیل به لبنان حمله کرد، گفت من آنجا را ترک خواهم کرد، زیرا دوست ندارم آسیبی در لبنان ببینم، ای کاش حماس این عشق را به فلسطین داشت.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
با اینکه تاریخ رو بلدی اما بازم صهیون گدا شدی؟ تو دیگه کی هستی؟ تو که فهمیدی چطوری ناجوانمردانه کشورو از دست فلسطین گرفتن و کشتارشون کردن رگ غیرتت باد نکرد؟
ناشناس
| Russian Federation |
۱۶:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
عرفات اون موقع اختیار تصمیمش با خودش بود.اما حماس....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
روحش شاد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
به ادبیات مشعشع این ساندیسی ها،صهیون گدا هم اضافه شد!
هادی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
خیلی پرتی از موضوع
ناشناس
| France |
۲۲:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
حماس
اختیارش دست
پوتین است

پوتین ۴۰ هزار غزه ای را به کشتن داد تا غرب را درگیر کند

رهبران حماس فلسطینی نیستند
هنوز تو تونل ها غذا هست یعنی ؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
اسرائیل در چهار استان شمالی غزه فقط چند خیابان اصلی را گرفته است و قدرت ورود به محلات و خیابان های فرعی را ندارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
چه تیتر ی بسیج مواضع معلومه
بدترین موضوع برای اسرائیل این است که تنفر از اسرائیل در جهان در حال رشد است
و اینکه نیروهای مبارز در مقابل اسرائیل به این نتیجه رسیده اند که تنها راه حل حل شدن مشکلات فلسطینی ها مبارزه مسلحانه بدون امید داشتن به مجامع بین المللی است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
خب بفرمایید مبارزه مسلحانه بکنید،، کسی جلوی شما رو نگرفته
ناشناس
| France |
۲۲:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
تا همه مردم دنیا از اسراییل متنفر بشوند مردم غزه و حماس از بین رفته اند

لابد شما همینو میخواستین
..یک دلیل واضح برای فقر جهان سوم اینه که هر چقدر ثروت در اختیارشون قرار بگیره نه در جهت علم که در جهت خرابکاری استفاده میکنند...
هشدار به صهیونیسم. حمله بعدی موشکی ایران دیگه فقط دو فرودگاه و برای هشدار نیست برای ویرانی کامله
دوستی که دائم میگی هنیه کجاست. یه کم‌ هم‌ مطالعه. خوبه
حماس یه شاخه سیاسی داره و یه شاخه نظامی. اگه قرار باشه رهبران سیاسی حماس هم در غزه باشن. اسرائبل ترورشون میکنه و کل تشکبلات از ببن مبره. بعد هم رهبران سیاسی لازمه دائم از ابن کشور به اون کشور برن. لابی کنن و.... تو غزه باشن مبتونن؟
جنگ جنگ تا پیروزی
نخاله کجا رفته ؟ قطر؟؟
حقوق بشر آمریکایی همینه که در فلسطین اتفاق میفته .قتل عام مردم فلسطین در تاریخ ثبت میشه و خون مظلوم ، ظالم رو ازبین خواهد برد .
یه هفته پیش که گفتین اسراییل شکست خورد و رفت پی کارش
احتمالا یه جای دیگه به رفح حمله کرده
محمود خاوری کجاست
نوابغی که میگن هنیه کجاست! رهبر اصلی حماس در غزه، یحیی سنوار هست که داخل غزه است. اسماعیل هنیه نقش دیپلماتیک و شبیه وزیر خارجه رو داره و بیرون از غزه اقامت داره.
جناب رییس‌جمهور استرالیا چرا کشور ایران را تحریم میکنید چرا اسرائیل کودک کش را تحریم نمیکنید بخاطریکه اسرائیل رو آمریکا آدم کش حمایت میکنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
دو تا موصوع جدا هستن . ایران برای چیز دیگه تحریم میشه
لشکر کشی اسراییل به رفح، حرکت به ناکجا اباد است و نتیجه ای بدست نخواهد اورد
مرگبر امریکا و مرگ بر اسرایل الموت امریکا الموت اسرایل
پاسخ ها
سید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
همینطور روسیه و چین
اگر اسراییل فقط دنبال ضربه زدن به حماس بود حداقل میگذاشت غذای کافی به مردم غزه برسه وقتی کلی کمک بین المللی پشت مرز مصر منتظر اجازه اسراییل هستند برای ورود به غزه.
پاسخ ها
هژبر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
قاطی غذاها کلی سلاح و مهمات جابجا می کنند
هنیه مردم بی دفاع را داره به کشتن میده ....
اسرائیل و روسیه هر دو سلاح هسته ای دارند اما روس ها همیشه به غربی ها می گویند که ممکن است از آن استفاده کند اما اسرائیل دشمنان قوی تری دارد اما هرگز اشاره ای به استفاده از سلاح هسته ای نکرده است.
رفح رو باید برای همیشه در کنترل نگه داره .
اسراییل که غزه رو زیر و رو میکنه تا راحت شیم و بریم سر کار و زندگیمون؟
هر چی فکرش میکنم ، فقط شخمش باید زد غزه رو . مگرنه تا ابد ، بچه ها و نوه نتیجه هامون در هر جای دنیا باشک باید هر دفعه یه میتینگ این غزا ایها رو داشته باشن .
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات # رفح # حج